Chat
Online
Chat now
0 látogató
 
 

Napi bölcsesség

 
A világi méltóság aranyfüst és játékpénz, de az emberi méltóság valóság színarany. Miért játszol hamis pénzért, amikor Isten megtömte zsebed színarannyal?
Máray Sándor
Napi bölcsesség megosztása

Ezoterikus hírek

 

Kedvelt fórumok

 
Szerelmi mágia
12 hozzászólás
Szerelmi kötés
27 hozzászólás
Kinél jósoltassak?
58 hozzászólás

Új tagok

 

Kedvelt cikkek

 

Beszéd téma

 
Mágikus gömb
37 hozzászólás
 
A szerelem karmája
17 hozzászólás
 
Tarot kártya játék
14 hozzászólás
 
 
Szerelem első látásra
10 hozzászólás
 
Milyen a bioritmusod?
9 hozzászólás
 
A varázsgömb válaszol
9 hozzászólás
 

Flowers hozzászólt a(z) A hatodik érzék című cikkhez. február 20.
 
 

Ezoterikus cikkek

 
Ezotéria 2012. május 24. 0 hozzászólás
 

Magyar kódexben a rejtély kulcsa? A torinói leplet sokan Jézus halotti leplének tartják, amely hiteles lenyomata a keresztre feszítésnek, hiszen Krisztus képe és vére található rajta.

Mások ugyanilyen biztosak ennek az ellenkezőjében, és azt állítják, a lepel egy ügyes hamisító munkája. Egyesek a torinói leplet egyenesen Leonardo Da Vincivel hozzák összefüggésbe.

A katolikus egyház egyik legbecsesebb ereklyéjét eddig számtalan vizsgálatnak vetették alá, ám ettől függetlenül ma sem lehetünk egészen biztosak abban, hogy a torinói lepel valóban Jézus halotti leple volt. A négy méter hosszú, egy méter széles, halszálkás szövésű lenvászondarabot a rajta található különös kép teszi felbecsülhetetlen értékűvé.

Torinói lepel titkai 1

Ha a torinói lepel valóban megegyezik Jézus halotti leplével, akkor tizenhárom századon át titokban őrizték azt. A lepel először a XIV. században került elő, addig senki nem tudott a létezéséről. Akkor egy, a Szentföldről hazatért francia keresztes lovag hozta magával. A férfi családja később a lirey-i templomnak adományozta. Az elmúlt százötven év során a szövetet az olaszországi Torinóban található Keresztelő Szent János Katedrálisban őrizték. Tulajdonképpen innen kapta a nevét is: a torinói lepel.

Nem mindenki hitt azonban abban, hogy a lepel eredeti. A d’Arcis Memorandum szerint még az egyik helyi püspök is kételkedett abban, hogy a vászondarab valóban Jézus arcának másolatát őrzi. A püspök 1389-ből származó, Kelemen pápához írt levelében azt taglalja, hogy elődje megtalálta a leplet festő művészt, „aki beismerte tettét”. A hamisítót azonban soha nem nevezték meg.

Festmény vagy lenyomat?

A Torinói Leplet 1978-ban egy többségében amerikai kutatókból álló csoport alapos vizsgálatnak vetette alá. A Torinói Lepel Kutatási Program öt napra kapta meg az ereklyét. A csapat hivatalos fényképésze egy zsidó származású férfi, Barrie Schwortz volt, akit nem különösebben hozott lázba a dolog, sőt, ki is jelentette: „de én zsidó vagyok.” Később viszont a következőket nyilatkozta: „Zsidóként azt gondoltam, ez is egyike azoknak a dolgoknak, ami különösebben nem érdekel. Őszintén szólva arra számítottam, hogy látni fogom a festéket, az ecsetvonásokat és sarkon fordulok. Nagyjából két percbe telt, mire felfogtam, hogy bármi is legyen ez, biztos, hogy nem festményről van szó.”

Függetlenül attól, hogy a csapat eredményeit szakmai folyóiratokban tette közzé, a kritikusok megkérdőjelezték szakértelmüket, szándékaikat. Dr. Walter McCrone-ra, a nemzetközileg is elismert mikroanalitikusra hivatkoztak. Igaz, ő nem utazott el Torinóba, filmrétegre gyűjtött rostszálmintákat küldtek neki, és arra kérték, mondja el róla a véleményét. Arra senki nem számított, hogy a vizsgálat során McCrone vörös okker és tempera kötőanyagot talál. Mivel a leplen található képet milliónyi vörös-okker pigment részecske fedi, McCrone arra jutott, hogy a lepel egy középkori festmény. A lepel hívei ekkor azzal próbáltak érvelni, hogy a festékdarabok valószínűleg a másolatok készítése során kerültek az anyag szövetei közé. Ötvenként alkalomról tudunk, amikor megengedték a művészeknek, hogy megnézzék a leplet, és másolatot vagy festményt készítsenek róla. Ezt követően a szövetre fektetették a képeket, hogy megszenteljék azokat. A két tábor ellentétes véleményének köszönhetően a Torinói Lepelre újabb vizsgálat várt. Amikor a vásznat egy VP-8 típusú számítógépes képelemzőbe tették, ami tulajdonképpen domborművé alakítja a képet, a végeredmény egy emberi alak természetes domborműve lett. Ez pedig ellentmond annak, hogy a lepel csupán csak egy festmény lenne.

Krisztus temetése

A ’78-as vizsgálat nem hozott egyértelmű eredményt, ezért 1988-ban sor került a radiokarbonos kormeghatározásra, amelytől az egyház azt várta, minden kétséget kizáróan bebizonyítja a lepel valódiságát. Három postabélyegnyi méretű darabot csippentettek le a vászon sarkából. A szalagot három részre vágták, majd fémtartókba tették, és a kontrollmintákkal együtt három független laboratóriumba küldték. Hat hónappal később a vizsgálatot végző személyek egymástól függetlenül a következő dátumokat írták fel egy táblára: 1260-1390. Vagyis a Torinói Lepel hamis. Sokan megdöbbentek, hogy a ’88-as teszt eredménye mennyire eltér az eddigi vizsgálatok megállapításaitól. Volt azonban egy bizonyíték, amely reménysugarat jelentett a lepel hívei számára. Az 1190-ben, kézzel írt magyar Pray Kódexben megtalálták Krisztus temetésének ábrázolását, ahol egy hosszú szövetdarabbal burkolják be őt. A teszt szerint a lepel keletkezésének legkorábbi dátuma 1260. A Pray Kódex azonban hetven évvel korábban készült. Szerzője említést tesz, sőt, le is rajzolja azt a ritka halszálkás mintázatú leplet, amin négy, L alakot formáló lyuk tátong. Bárki is illusztrálta a Pray Kódexet, 1260 előtt tudott annak létezéséről.

Kikapcsolt kamerák

Az 1988-as vizsgálat minden egyes mozzanatát filmre vették. Illetve majdnem minden egyes mozzanatát, mivel fél órára valaki kikapcsolta a kamerákat. Érdekes módon éppen az az idő hiányzik a nyolc órás felvételből, amikor az egyik szobából átviszik a másikba a lenvászon darabjait. A kamerákat állítólag azért kapcsolták ki, hogy a laboratóriumok ne tudják megkülönböztetni a lepel darabjait a kontrollmintáktól. De mi van akkor, ha csupán az egyház ijedt meg attól, amiről a lepel árulkodott? Eszerint ugyanis Jézus még élt, amikor levették a keresztről, és a sírhoz vitték. A szövet pedig megcáfolhatatlan bizonyítéka ennek.

Hová tűntek a vérfoltok?

A Szentírás szerint Jézust kegyetlenül megkínozták. Testéből víz és vér folyt, ennek pedig nyomott kellett hagynia a testét borító halotti leplen is. Annak érdekében, hogy megtalálják a vérre utaló maradványokat, tizenegy tesztet végeztek el. Albuminot, proteineket és más, vérben található elemeket kerestek. Az eredmények kémiailag ugyan pozitívak voltak, azonban vért nem találtak.

Torinói lepel titkai 2

A korábban törvényszéki kórboncnokként dolgozó Fred Zugibe azok közé tartozik, akik szerint egyértelmű, hogy vér borította, borítja a leplet. „Több mint százhúsz fémdarab nyoma található a leplen lévő férfin – mondja a doktor. – Ez nagyjából megegyezik a bibliai harminckilenc korbácsütéssel. A fémnyomok a három bőrszálból álló korbácsról árulkodnak, melyek végén fémgolyók voltak.”

Az evangélium szerint, amikor Jézust ledöfték egy lándzsával, vér és víz folyt ki a sebből. A víz valójában a mellhártyában lévő víz, ami a tüdőben gyülemlett föl a korbácsolás következtében. A leplen ennek a nyomát találták meg. Ha Fred Zugibének igaza van, a kép kétséget kizáróan egy római keresztre feszítésről árulkodik, azonban ez nem jelenti azt, hogy egykor valóban Jézus testét borította, ahogyan azt sem, hogy Jézus halott volt, amikor a lepellel betakarták.

Jézus aludt a kereszten?

Holger Kersten, A Jézus Összeesküvés című könyvében olvasható elmélete szerint Jézust tanítványai mentették meg a biztos haláltól. Az evangéliumból úgy tudjuk, Jézus közvetlenül azután lehelte ki a lelkét, hogy egy keserű folyadékba (amit tévesen ecetnek fordítanak) mártott szivacsot emeltek a szájához. Holger szerint ez a folyadék valamilyen altatót tartalmazhatott. A százados úgy ellenőrizte, meghalt-e Jézus, hogy lándzsát döfött az oldalába, majd ezt követően halottnak nyilvánították. Ezután Arimátiai József kikérte Jézus testét Poncius Pilátustól, aki beleegyezett ebbe, bár megjegyezte, hogy Jézus ilyen hamar meghalt. József a közeli sírba vitte a testet, de nem azért, hogy eltemesse, hanem, azért, hogy meggyógyítsa azt. Aloét és mirhát használt, amiről a Biblia is említést tesz, és amiket a mai napig alkalmaz az orvostudomány. A mirhának vérzéscsillapító hatása van, az aloé pedig felgyorsítja a gyógyulás folyamatát. Ezután az egész testet vászonnal takarták le, vagyis mindent megtettek annak érdekében, hogy tanítójuk életben maradjon. Kersten szerint a mirha és a Jézus felhevült testéből kiáramló hő együttese hozta létre a képet a leplen. A kísérletek azt mutatják, a mirha valóban képes arra, hogy szépiaszínű képet hozzon létre a lenvásznon. Mivel Jézus eszméletlen volt, azt feltételezhetjük, hogy akár huszonnégy órán át is feküdhetett mozdulatlanul a vászon alatt. Ez bőven elég idő a kép létrejöttéhez.

A Torinói Lepel a történelem leggyakrabban tanulmányozott lelete, mégsem tudjuk róla, hogy minden idők legelképesztőbb hamisítványa, vagy egy kétezer évvel ezelőtt történt dolog egyetlen bizonyítéka. 2025-ig pedig csak elméleteket gyárthatunk, mivel addig nem adják ki újabb vizsgálatokra.


Da Vinci fotótrükkje?

Tegyük fel, mégiscsak igaz az elmélet, amely szerint a lepel egy igazi remekmű, egy zseni munkája. Ha ez így van, akkor ez a művész behatóan tanulmányozta a római kivégzési módszereket, sőt, a keresztes hadjáratok során a Szentföldön is járt. Minden adott volt tehát ahhoz, hogy megalkossa a Torinói Leplet. De vajon hogyan csinálta? A hamisító minden bizonnyal egy lenvászondarabot áztathatott egy olyan oldatba, amely fényérzékeny anyagokat, így ezüst nitrátot tartalmazott. Ezután a sebekkel ellátott, lapos domborművet vagy szobrot készíthetett, majd fölállította azt a napos udvaron. Az előkészített vásznat a szoborral szemben feszíthette ki, majd egy apró lyukat fúrt a falon, és a camera obscurával lefényképezte azt. A camera szó a latin nyelvben szobát jelent. A mester pedig nem más volt, mint Leonardo da Vinci, aki saját arcát használta Krisztus modelljeként.

Ezzel az elmélettel csupán egyetlen probléma van: már több mint száz évvel Leonardo születése előtt készültek írásos feljegyzések a lepelről.

 

 
era
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
Kapcsolódó cikkek
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 

Horoszkóp

 
 

Ezoterikus videók

 

Tanácsadóink, jósaink

 
Hívja Magyarország legjobb tanácsadóit és jósait, akiket csak neked válogattunk össze. Szerelem, pénz, család, betegségek? Kérdezze bátran tanácsadóinkat!

Szavazás

 

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Az ezotéria képekben

 
 
kép 515
 
2648
 
 
 
kép 55
 
4161
 
 
 
kép 176
 
3883
 

EZOMánia Hírlevél

 
Iratkozz fel ezoterikus hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet az ezotéria világának legfontosabb híreiről.

EZOMánia a facebookon

 

Az ezotéria hírei